Känslostorm

Jösses, kom knappt ihåg hur jag skulle logga in här för att komma åt min sida…..Måste betyda att det var ett tag sen. 😦

Men nu har det varit tävling och då blir jag alltid pepp på att skriva! 😉 Höstens enda elitspårtävling för mig och Soya blev idag på Enköpings BK. Träningen har uteblivit då motivationen för träning har varit låg och den har sjunkit ännu mer när informationen om ”Tyvärr, du har blivit bortlottad….” dimper ner i maillådan gång på gång. Åkte iväg i morse utan nerver och med inställningen: -det här kan gå hur som helst! 😉 Vi hade blivit lottade till grupp B som fick starta dagen med platsliggning och sen lydnad. Det blev en händelserik start på dagen när vi som står gömda bakom klubbstugan under platsliggningen plötsligt upptäcker att 2 hundar ”leker” på planen! Ett skott hade avlossats men det tog en stund innan vi visste om vi skulle gå tillbaka eller inte……INTE den optimala starten för liten Soya, men hon låg så fint kvar precis som de andra 6 som inte ville vara med i leken! Puh, vilken pärs. När vi sen la om hundarna så blev det bara 3 skott eftersom skytten bara hade laddat pickan med 4 och ett var förbrukat, men alla låg fint och vi förare kunde pusta ut.

Lydnadspasset är jag såååå nöjd med! 😀 Härlig attityd på Soya och då vet jag att hon kan. De moment som vi tidigare kämpat med och lagt krut på visade sig funka idag…..Full galopp på inkallningen. 10-10 på metallen, 10-9 på tungen, 10-10 på stegen!!!!!  DET ÄR EN STOR SEGER!  Sorgen föll på hoppet idag, då Soya hoppar ut och tar i backen så krampar sig liksom ett bakben och hon vill inte sätta sig, sen ville hon av förklarliga skäl inte heller hoppa tillbaka så där förlorade vi tävlingen idag….men jag vill så klart hellre ha en frisk hund än ett cert. Tro inget annat!!!! Efter lydnaden så låg vi trots ett nollat hopp 1:a! 😀 Därefter ut på spåren. Där bidde det bakspår, men alla pinnarna plockades finfint in. Så blir det ibland…..inget att grubbla över! Fullt på spåret var kul, eftersom det var si och så med det i våras. Efter spåren var vi bara 4 kvar och uppletandet stod på schemat.

Soya taggar till inför uppletandet 😉

Inte vårt favorit moment, och inte heller idag gick det särskilt bra! 3 föremål, rastade sig i rutan, markerade föremål, men tog det inte, dåliga avlämnanden!!!(Gah)Betyg 6 -5. Slutade ändå 2:a idag och 10,25 poäng från segraren gjorde att vi missade släpcertet med 0,25 retliga poäng! Bara att gräva ner sig och gråta ett tag, sen efter snösmältningen får jag väl gräva mig upp igen och göra nya försök till våren! 😀

Måste analysera Soyas ben lite mer nu, vill ju inte att hon ska ha besvär. Hon haltar dock inte, men har visat detta beteende vid 2 tidigare tillfällen. En gång under lek på promenad och en gång när hon hoppade över ett staket hemma på parkeringen. Jag har klämt och sträckt, masserat och fixat, men hittar inte den ömma punkten och hon haltar inte?? Skumt! ;(

// Karin

 

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Känslostorm

  1. Gunvor skriver:

    Åh vad kul att få läsa lite blogg också! Vad duktig Soya är på lydnad och spår! Trist med hoppet, eller framförallt snarare med benet?! Håller med, skumt…Uppletande vet vi ju att det inte är gullSoyas främsta moment, men att rasta i rutan Soya, det var välan lite onödigt;) Soya kanske inte gillar blå/gult?Vet hur det känns att alltid bli bortlottad, lusten att träna avtar så klart. Men efter vinter kommer vår. Och jag känner på mig att våren 2012, då kommer ni med på ALLA tävlingar! Och tyvärr (tycker jag)så är det spått att vintern blir kall och kanske snörik? Kanske draghundsporten skulle vara något för er?;)
    Ni är bäst i alla fall!

  2. Christina skriver:

    Vad kan ha hänt med benet? Svårt att veta ,det är säkert övergående.Lite otur kan man säga att Ni haft med lottningen.Varför inte göra lillebror Tempuz sällskap i söket?Än så länge har jag inte hört att någon blivit bortlottad i sök!? Kan ha fel ,men det är inte lika ofta som i spåret.Soya är såå duktig tycker vi,Fam. Tempuz.

  3. Irene & Minna & Jenni skriver:

    Grattis till den fina lydnaden! Så förargligt med 0,25 från certet!!!!! Kommer fler tävlingar och du & Soya är så duktiga så nästa gång fixar ni certet. Ett parmoment i upplet vore väl bra, Soya och Minna, 8 föremål och 5 minuter. Det skulle de fixa fint, M letar ju mest i bakkanten. Hur S letar såg jag inte men hon kan ta framtill eller hur!!!

    • soyabus skriver:

      Ha ha, det låter som ett vinnande koncept!!! Vi får se till att komma med på samma tävling fler gånger och praktisera vår nya idé. Regelrevidering är ju på ”g”, kanske vi kan tipsa! 😉 Kul att träffas…och JA, det var förbaskat förargligt med 0,25 på fel sida strecket!!!!

  4. Gunvor skriver:

    Förlåt, förlåt att jag GLÖMDE att skriva om den bästa prestationen den helgen, i min dagbok! Har rättat till det nu! Hoppas jag är förlåten…

  5. Gunvor skriver:

    Fick ett ryck att kolla om ifall du skrivit något i bloggen? Fast det hade välan synts i facebook…;) Men hursom så passar jag på att skriva lite, kanske? du läser. Varför? Jo med tanke på min tidigare kommentar angående vintern. Jag har naturligtvis ”spått” fel så här långt. Det ska bli rekordvarmt i juletider! DÄRFÖR ändrar jag mig och tror ni kan fortsätta som spårekipage, inte drag!
    GOD JUL på er och hoppas Soya mår bra . Får väl spå att simningsäsongen utomhus kan börja tidigare…

Lämna en kommentar