Hundig helg utan bilder…..

Mycket hund den här helgen! 😉 I går tog jag en tur till Solna tillsammans med några vänner för att kika på lydnads & Agility SM, som så många andra. 😀 Vädret var toppen och vi fick njuta av många fina uppvisningar från härliga ekipage! Träffade också många likasinnade vänner! En himlans trevlig dag med andra ord!

I morse ringde klockan 5…….som den ju brukar göra när det är spårtävling på gång. Resan gick i dag till Tierps BK för att tappert kämpa oss igenom ännu en elitspårtävling! 😀 A-L & Tazza följde med……tusen, miljarder´s  TACK för att ni orkar stiga upp i ottan och kackla med mig i bilen så att jag inte somnar bakom ratten och sen serva mig igenom hela tävlingsdagen! ❤
Drog start nr 7, så det blev lite väntan innan det var dags för påsläpp. När domarna kom, som för dagen var Tomas Ivarsson & Dennis Artursson (som ska ha ett stort tack för er braiga och trevliga insats!) så sa dem att idag hade det bara varit strul på påsläppen ända fram till mig, den bästa hade fått 7-7…..och vad tror ni händer. Hoppet tänds i min hjärna, men inte tusan hjälpte det. Soya tar bakspår och vi får inte heller mer än 6,5 – 7 på spårupptaget. Besviken stapplar jag ut ur rutan och har nästan gett upp hoppet, men HALLÅ!!! så kan du väl inte resonera, sa jag till mig själv, nu ser vi till att plocka alla pinnar…..och visst gör ”vi” det! Soya spårar finfint och vi tar oss runt på 20 mnuter. 7+ slut och såklart 10-10!

Tillbaka till klubben. 1 hund hade brutit ute på spåren., 8 st kvar, vi ligger på en 5:e plats. Nu dags för platsliggning som var lättbedömd enligt Dennis! 😀 10-10 till samtliga!

Därefter uppletandet…..Jag kände mig lugn och tyckte att jag kunde föra fram Soya med en bra attityd till rutan. Hon jobbade mycket bra och jag är härligt nöjd med hennes arbete, trots att vi missade ett föremål och betyget blev 7-7.

Slutligen lydnaden…..Tog ut Soya väldigt sent och hann inte värma upp mer än ett par minuter…..Men se det räckte bra! Vi hade en riktigt kul stund på planen och fick fina kommentarer efteråt! 😀 Så skönt med en ”vi” känsla! Tempot gör att vi missar en poäng här och där, men det är ju det vi jobbar på och det har verkligen blivit bättre! 😀

Fritt följ  9-9
Ink m stå & ligg   8-8
Framåtsändande 7,5-8
Kryp  9-8,5
Skall 10-10
Metall apport 8,5-8,5
Tung apport 9-9
Hopp 9-9
Stege 9-9

Dagens bästa lydnad fick vi till och med det klättrade vi upp till en 2:a plats med 570.5 poäng. Tyvärr 11 p för lite för att få ett cert…. 😦 Anette Johansson & Primtorpets Pixi fixade vinsten med 591,5 p (heja kelpisar! 😀 ) och blev idag spårchampion! GRATTIS till dem!
Någon annan gång är det vår tur! 😉 Jag är otroligt glad över dagens resultat, det visar att vi är på rätt väg, att uppletandet börjar funka och att vi kan vara med och slåss om certen på kommande tävlingar!

När sista ekipage klev av planen så började det regna! Vilken TUR vi haft som klarat oss hela dagen!!! Men kallt har det varit, kan avslöja tt långkalsongerna satt inte fel! 😉
Hela hemresan regnade det sen och det regnar fortfarande…..BLÄ! Jag vill ha sommarvärmen tillbaka! 😀

Tack för att ni läst! Ha det bäst!!! 😀

/Karin

 

 

 

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Hundig helg utan bilder…..

  1. Gunvor skriver:

    Jag läser så gärna din blogg, även utan bilder! GRATTIS!! Så roligt att Soya är glad och VILL! Missade att ni inte hade fullt på upptaget (tänkte inte att det fanns något annat;)), då är det ju lite att ta in för minimicertp. Finfina poäng på lydnaden! Nu är ni i alla fall och sniffar på championatet!

    • soyabus skriver:

      Ja spårupptaget brukar ju funka, och hade det gjort det idag så……… 😉 Vi kämpar vidare! Kul när träning ger resultat och bitarna börjar falla på plats! 😀

  2. Birgitta skriver:

    ”Alltid är det nå´t”… men det är väl det som är tjusningen med hunderiet 🙂

  3. A-L & Tazza skriver:

    Det är vi som ska tacka tusenfaldigt för att du tålmodigt orkar dra runt på oss när ni ska tävla.:-) Vi tycker att det var en fröjd att se att många av de bitar ni jobbat med nu närmar sig att falla på rätt plats.;-) Förargliga poäng förluster idag, men ni blir verkligen bättre och bättre för varje tävling. Kram på er båda!

  4. Christina skriver:

    Klart jag läser din blogg.Det är ett sant nöje,även utan bilder, som tidigare är sagt av våran kennelmamma..Kul att det går så bra för Er,och att uppletande funkar bra nu.Grattis ,till en bra dag ,får jag säga.

  5. sussie skriver:

    Ja ni är ju så nära cert-poäng så snart har ni championatet. Kul att uppletandet är på gång:-)
    Vi ses!
    Sussie och Myzzko

  6. Malin skriver:

    Läser alltid oavsett bildlöst! 😉 Fint med vi känsla, så de ska va!

  7. Irene & Minna & Jenni skriver:

    Grattis till fint resultat! Snart har ni ytterligare ett cert och B CH. Ni har jättebra poäng.

  8. Sara & Vajlo skriver:

    Vi läser mer än gärna bloggen vi med!
    Kul att få kika in och läsa vad som händer hos er! 🙂

    Ha en härlig midsommar!

    / Sara & Vajlo

  9. Anna & Juni skriver:

    Synd på de 11 poängen men GRATTIS till en grym prestation!!!

Lämna en kommentar