Härlig dag!

Så, nu lider snart denna härliga helg mot sitt slut. Kvällen är ljuvligt ljum och dagen har varit het som en sommargryta!
Vaknade redan 5 i morse och var faktiskt pigg! MEN intalade mig själv att jag kunde ligga kvar och dra mig några timmar utan att få dåligt samvete! Anders rastade av Soya som var nödig efter gårdagens segerben som hon tuggade i sig när vi kom hem!

Runt kl. 9 hörde A-L av sig och jag hängde med ut till golfängarna för lite spårträning. När vi packade in i bilden tyckte dock Soya att hon kunde sitta fint idag och matte kunde prova på att åka där bak med Tazzavännen! Ha ha ha det hela blev så komiskt när vi stod där på parkeringen!

Vi la spåren och fördrev sedan tiden med att åka upp till Coopan och köpa var sin glass! LYX! 😀                                                                                                                                                          Tazza är taggad, ”Jag känner spåret…jag vill spåååååra!”

På första spåret hittar hon pinnarna fint, men snor lite i vinklarna, med lite träning så ska hon hitta säkerheten i dem också! Vi har en plan……:D

Finfint kommer hon in med pinnarna, här slutapporten!

Medans Tazza sen fick vila lite så gick Soya ett spår som jag lagt. Ca 500 meter med 8 + slut! Under sommaren ska jag köra projekt ”Säkrare föremålsmarkering”! Soya slarvar lite…hon vet att hon ska markera, men kan slarva lite för att få jobba vidare i spåret istället! DET HAR VI INTE RÅD MED!!!                                                                                            På Tazzas spår no 2, ficka Soya gå efter som ”kontrollant-tant”! Här ser vi tydligt att Tazza är aldeles för långt ut till höger och…..

…vips så missar hon då en pinne som Soya får möjligheten att plocka! 😀

Men Tazza hittar sen sin slutapport och har jobbat bra i den värme som var ute på ängarna idag!

Soya är också trött, varm & törstig! 😉
Söta systrarna Tazza & Soya vilar ut i gräset efter välförettat arbete!

Nu väntar några dagars arbete….men vips så är det helg igen, med nya hundäventyr!

Ett gott råd -Stanna upp och njut, dra ett djupt andetag…..vädret, naturen är ju helt underbart nu! Må så gott & ha det bäst!

/Karin & Soya

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Härlig dag!

  1. Gudrun skriver:

    Vilken härlig dag ni haft du och AnnaLena tillsammans med era hundar, och ett JÄTTESTORT GRATTIS till erat CERT!! Superduper!

  2. Gunvor skriver:

    Vilken härlig dag. Idag är det såå varmt. Stackars dig och andra som jobbar dag. Fast jag måste å andra sidan sova….

    • soyabus skriver:

      Ja, jag hade ju hellre varit ute i värmen än inne vid skrivbordet…å andra sidan längtar jag mer till helgen när det är jobbardagar må – fr! 😀

  3. Så ja,Karin.Nu gör du alla glada då du börjat blogga igen Tack söta Du!

    Fina bilder som vanligt,syrrorna är såå söta ihop.

    Nu håller vi tummarna för de som ger sig ut på tävlingsbanan i helgen.Jag vet två stycken.Hi hi.

  4. A-L & Tazza skriver:

    Nog var det en härlig dag alltid. Just nu ligger vi ju i hård träning och då kan det bli så här trevligt. Schyst att ha en coach som fotograferar och bloggar åt en ;-). Kanske inte behöver starta upp en egen blogg igen?;-D

Lämna en kommentar