Måndagsblogg

Veckan som gått har varit underbar…Jag har njutit av certkaramellen så mycket jag har kunnat! 😀 Den gångna helgen var det tävlingsledigt för Soya & mig, istället åkte jag med A-L & T till Heby, där de tävlade appellspår! 😉    (Lyx med läktare för åskådarna!) Gud så kul att ”BARA vara med” , ja pirrigt också såklart! Tazza spårade suuuuperfint! Tror den senaste tidens spårträning har gjort att poletten har ramlat ner hos Tazza! Så kul! STORT GRATTIS BÄSTA A-L!!!  Betyg 10-9,5 ska ni vara stolta över! 😀 Tazza sprang som ett skott på budisen också och låg platsen så fint såååå, sen blev det lite missar på lydnaden så tyvärr så fattades det några fjuttiga poäng för uppflyttning, men godkända blev ni, och ni fullföljde hela dagen, vilket minsann inte alla gjorde! Nu är bruksdebuten över och ni kommer snart att vara uppflyttade, tro mig! 😉

Spårprinsessan Tazza

Söndagen var ledig dag, men tyvärr så strejkade min rygg, så det blev en latmansdag! Attans!! Jag hade tänkt att röja i förrådet och göra lite nytta…..Ja ja ingen lär ta jobbet ifrån mig, det får bli en annan dag! 😉  Soya fick gå ett spår som jag lagt inne i bostadsområdet, mitt på dagen, med 11 föremå…..INTE LÄTT, men oj vad hon jobbade! 😀 Det hela belönades med matbyttan som jag ställde fram och visade tydligt innan vi gick iväg! Klart hon jobbade, middagen vill väl ingen missa!!! 😉

 
Idag kom så träningslusten för lite lydnad tillbaka och jag körde ett kort men fartfyllt och kul lydnadspass! Som så många andra gånger så är arbetslusten större efter några dagars vila, och det blev många glada skratt åt galenpannan……

Likt grisen med sitt äpple i munnen har Soya nästan alltid sin röda boll inne i truten! Bästa bollen i världen tycker hon ! 😀

För några dagar sen upptäckte jag små måsungar (möjligen tärnor) som vankade nere vid vattenbrynet….Så sööööta små bollar!!! 😉 Idag kunde jag bara inte låta bli att ta med kameran på kvällsturen för att föreviga!

3 hundar och en av mattarna fick stå vid sidan om och titta så att de små fjunbollarna inte skulle bli rädda!

/Karin & Soyabus

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Måndagsblogg

  1. A-L & Tazza skriver:

    Tack för grattis, sällskap och supporten i lördags. Klart imponerad av vilka fina bilder du lyckades få på de fina dunbollarna.:-)

  2. Christina skriver:

    Jättebra jobb Anna-Lena och Tazza !Du blev godkänd,det blev inte brorsan ,men han gjorde också ett bra jobb.
    Nästa gång blir det säkert uppflyttning.
    Hoppas att Du,Karin känner dig bättre i ryggen.Din blogg är som vanligt riktigt fin.Mycket underhållande.Jättefina bilder.

Lämna en kommentar